miércoles, 15 de octubre de 2008

Svenska musik minnen från 80-talet

T. Di Leva "Vem ska man tro på", vilken klassiker! Den här sången är fruktansvärt fin, och Di Leva, vi snackar originalitet. En galen typ som egentligen inte är galen alls...respect!

Grace "Inga kan älska som vi", ännu en låt som ligger nånstans i mitt 80´s minne, vilken vacker låt. Tyvär tror jag inte att jag såg filmen....

Lili & Susie "Oh mama", asså, jag hör den här sången och blir helt plötsligt en 9-åring igen....*nostalgisk*. Hårspray, hårspray, hårspray...

Trance Dance " Hoodoo Wanna Woodoo", jag hadde den här singlen på vinyl... Ja, så här fick man faktist se ut på 80-talet...hahahaha!

Pernilla Wahlgren "Piccadilly Circus", Madonna inspirerad helt klart. Tycker att bakdansarna är aldelles för härliga...och sen Mariah Carrey skriket runt 2:20....knäcker!

J. Hellman "Vara vänner", en av de svenska låtar som är totalt tidlös...lyssna till klarinetten!!! Jakobs gul rutiga byxor har sin stil...och tjejens stora örhängen mot det röda läppstiftet är absolut aktuellt!

Orkar inte leta mer...tack och hej, lever pastej!

1 comentario:

Anónimo dijo...

varfor inte:)